Senaste nytt

Lions Club Varberg har beslutat utse:

Stadsvandraren, historia- och historieberättaren samt folkbildaren Peter Börjesson, Varberg
till 2019 ÅRS VARBERGARE

Peter Börjesson är redan i unga år en av stadens sk. kulturprofiler och har gjort det till något av sin livsuppgift att frikostigt, samt med en aldrig sinande portion av charm och humor, dela med sig av sin kunskap om hemstaden. Peters berättande om Varberg och dess invånare i förfluten tid, samt hans förmåga att göra detta till att bli både lärande och underhållande, är väl dokumenterad. Många är vi som fått den unika möjligheten att följa honom på hans stadsvandringar. Vandringar som inte sällan kryddas av anekdoter vars verklighetsbakgrund inte helt enkelt låter sig kontrolleras – men inte desto mindre är mycket underhållande.

Vi önskar Peter all lycka i sin fortsatta gärning att informera och utbilda oss Varbergare om vad som sig tilldragit haver inom stadens hank och stör under sekler som flytt!

Varberg den 8 augusti 2019
LIONS CLUB VARBERG
Patrik Rydberg
Ordförande